Wózek z hot dogami — pomysł na dochodowy biznes!
W zawrotnym tempie życia i pracy wózki gastronomiczne pojawiają się jak grzyby po deszczu, zwłaszcza w miejscach najbardziej zaludnionych. Sprzedaż hot dogów w takiej formule to skuteczne wyjście do klientów, którzy potrzebują szybkiej i sycącej przekąski. Uruchomienie małej gastronomii wymaga oczywiście czasu i nakładów finansowych, jednak te szybko zwracają się z nawiązką. Jak zatem zacząć i ile można zarobić na sprzedaży hot dogów, wykorzystując wózek gastronomiczny?
Mobilna gastronomia — idealny sposób na pierwszy biznes
Z pozoru pojęcie małej gastronomii nie brzmi zbyt poważnie. Kryje się pod nim jednak pomysł na serwowanie jedzenia bezpośrednio z niewielkiego punktu (zwykle ma formę budki wolnostojącej lub jest to wózek gastronomiczny). Kompaktowe wymiary obiektu pozwalają na usytuowanie go w różnych lokalizacjach, nawet tam, gdzie jest ciasno. Na to, aby postawić wózek gastronomiczny, w którym dostępne są np. hot dogi, w zupełności wystarczy kilka metrów kwadratowych.
Aby odnieść sukces, budkę czy wózek gastronomiczny należy wyposażyć w profesjonalny sprzęt, najlepiej z wysokiej jakości stali nierdzewnej, i na bieżąco dbać o jakość obsługi klienta. To gwarancja tego, że będzie wracał jeszcze nie raz po hot dogi, dania z kurczakiem, kebab, tortillę, zapiekankę czy sałatkę.
Stosunkowo niewielkim kosztem można rozkręcić i wypromować firmę, zaoszczędzając na kosztach wynajmu lokalu czy serwisie sprzątającym.
Przedsiębiorców, którzy chcą postawić właśnie na wózek gastronomiczny, obowiązują jednak dość sztywne wymogi, zwłaszcza pod kątem czystości i higieny. Przed oddaniem do użytku wózek lub budka musi przejść kontrolę Sanepidu. O czym jeszcze każdy właściciel małej gastronomii powinien pamiętać?
- Wyposażenie obiektu: kuchnie elektryczne gastronomiczne, piece (konwekcyjne, cukiernicze i piekarskie oraz piece do pizzy), bemary gastronomiczne, grille, frytkownice, rożna, akcesoria kuchenne, meble dostosowane do rodzaju działalności.
- Dokumentacja dla sanepidu: projekt technologiczny lokalu; książeczka sanepidowska; książeczka kontroli; wyniki badania wody.
- Księga HACCP: to Księga Analizy Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli, która zawiera wszystkie informacje sanitarne rozpatrywane pod względem obróbki żywności i sprzedawania jej.
Ile można zarobić na sprzedaży hot dogów z wózka?
Sprzedaż hot dogów to jeden z najbardziej dochodowych biznesów w ramach małej gastronomii. Nie dość, że koszty prowadzenia takiej działalności są znacznie niższe niż w lokalu stacjonarnym, to zwolenników hot dogów nie brakuje.
Trudno jednoznacznie określić zyski, które przyniesie wózek gastronomiczny. Wpływa na nie choćby miejsce ustawienia obiektu. W lokalizacjach obleganych przez turystów obroty będą naturalnie najwyższe, bo to właśnie ta grupa tworzy grono klientów dla sprzedawców hot dogów.
Nie należy jednak rezygnować z produkcji hot dogów dla przedsiębiorców i pracowników — choć kawa czy bardziej wykwintne przekąski kuszą ich bardziej niż bułka podgrzewana z parówką i kilkoma dodatkami, wielu z nich przepada za hot dogami.
Przy dobrej renomie, reklamie i strategii miesięczne zyski właściciela małej gastronomii specjalizującego się w produkcji hot dogów mogą sięgać 20-25 tysięcy złotych. To całkiem niezły wynik, a jeśli przedsiębiorca pochyli się np. nad własnymi projektami banerów reklamowych, zachęci klientów stolikami i krzesłami pod parasolem, zadba o dobre pieczywo i inne dodatki – z łatwością podbije swoje obroty.
Oczywiście dużą popularnością cieszy się wózek gastronomiczny postawiony na terenie, na którym organizowana jest impreza masowa. Koncerty, festiwale i inne wydarzenia plenerowe to doskonała okazja, aby pokazać się od jak najlepszej strony.
Jakie są zalety mobilnej gastronomii? Foodbike wyjaśnia!
Jeśli marzysz o własnej restauracji, ale przerastają Cię koszty jej utrzymania i odpowiedzialność? Masz alternatywę właśnie w postaci małej gastronomii. W stworzeniu atrakcyjnego biznesu na kółkach ogranicza Cię tylko własna wyobraźnia, a zalet nie da się zliczyć. Oto najważniejsze z nich:
- niewielki koszt utrzymania (wydatki na wypłaty pracownicze, zakupy produktów i półproduktów czy opłata za najem powierzchni do parkowania są znacznie niższe niż w lokalu stacjonarnym);
- przystępna cena pojazdu gastronomicznego (na rynku dostępne są różne konfiguracje wózka, również pod względem cenowym; jednorazowa większa inwestycja rzędu 20-23 tysięcy złotych pozwala jednak na funkcjonowanie w tej branży niemal z pełną swobodą);
- wysoki zysk;
- dowolność lokalizacji;
- elastyczność działalności (jeśli przedsiębiorca dostrzeże, że potrzeby i oczekiwania klientów się zmieniają, może w kilku prostych krokach zmienić również profil swojej działalności, aby nie pójść w zapomnienie; wózek z hot dogami łatwo zamienić na sprzedaż kawy czy lodów i potraktować ten biznes sezonowo).
Niezależnie od tego, czy interesuje Cię wózek gastronomiczny z hot dogami i innymi ciepłymi przekąskami, sezonowymi napojami czy lodami — przy uruchomieniu mobilnego biznesu możesz liczyć na wsparcie Foodbike.
Pamiętaj, że sukces małej gastronomii gwarantują nie tylko wygląd obiektu i zachęcająca reklama. Dla klientów liczy się przede wszystkim jakość produktów, a o tę warto zadbać już przy zakupie sprzętów wykorzystywanych w tym celu.
Wózek z hot dogami jako biznes — podsumowanie
Mała gastronomia to branża, w której odnajdziesz pole do realizacji nawet najbardziej oryginalnych pomysłów na biznes — począwszy od pozycji w menu, a kończąc na wizerunku marki. Masz gotowy pomysł od A do Z? A może potrzebujesz inspiracji? Zasięgnij porady specjalistów, aby Twój biznes przynosił Ci satysfakcje już od pierwszego dnia.